Red November

Objavljeno petak, 04 novembar 2016

Red November
Red November je kooperativna igra u kojoj Vi i vaša posada mrzovoljnih (uglavnom pijanih) gnoma pokušavate da spasite svoju razdrndanu podmornicu. Kao što je to slučaj u svim kooperativnim igrama, Vi i Vaši prijatelji igrate protiv igre. U ovoj igri, Vi ste u podmornici koja se svaki čas poplavljuje, u njoj izbijaju požari, i crkava sve od opreme što može da se nađe u njoj. Pa, koliko teško može biti spasavanje ovog propalog čuda? Zapravo, vrlo teško.


Red NovemberPregled Igre:

Red November je igra za 3-8 igrača, gde svako kontroliše jednog gnoma u podmornici. Po redosledu igranja, svaki gnom će preduzimati određene akcije kako bi spasio podmornicu. Ovo se najčešće radi tako što će gnomi odlaziti u prostorije sa nekom od prisutnih opasnosti, i pokušati da popravi kvar. Za to je potreban neki predmet (uglavnom alat), jedna kockica, i mnogo, mnogo sreće.

Igra ima jedinstveni sat, odnosno sistem računanja utrošenog vremena. Putanja po kojoj se beleži utrošeno vreme ide po ivicama table, i prati koliko dugo svaki gnom radi akciju koju je odabrao. Što se više vremena utroši, to je veća šansa za uspeh. To su osnove ove igre.

U svakom krugu igre, podmornica će krenuti da se kvari. Ako podmornica primi dovoljno štete, potapa se i svi su izgubili. Molite se svojim bogovima da izdržite 60 minuta, kako bi pobedili.

Kako se igra:

Već sam objasnio osnove za igranje, red je da malo zađem u detalje, počevši od podmornice i prostorija u njoj. Neke prostorije su samo hodnici, dok su druge vrlo važne (Raketna kontrola, ostava, ...). Takođe, na tabli se nalaze i merači za Vazduh, Toplotu, i Pritisak. U toku igre, ovi merači kreću ka maksimumu, i stanje postaje sve gore, a ukoliko bilo koja dođe na maksimum, podmornica tone, i Vi gubite igru.

U toku igre, igrač može da se pomeri u drugu prostoriju, i odigra neku akciju tamo. Neke akcije mogu biti: popravljanje podmornice (popravljanje opreme, gašenje vatre), popravljanje opstrukcija (zaglavljenih vrata, ili poplavljenih prostorija), ili uzimanje opreme (kojom se radi gore nabrojano) u ostavi.

Da bi uspeli u svakoj akciji, moraju da troše vreme (kao što sam rekao na početku, što više utrošenog vremena, veća je šansa za uspeh). Za uspešnu akciju, potrebno je da se istroši određeni broj minuta, da se uzme bonus od nekog predmeta, kako bi se dobio ciljani broj. Nakon toga se baca desetostrana kocka. Ukoliko je broj na kocki jednak ili manji od ciljanog broja, uspeli ste.

Ipak, što više vremena potrošite, desiće se više stvari (kroz Event kartice). Kako se Vaš marker pomera po satu, više će se loših stvari (više dešavanja) i dobrih stvari (više alkohola) odvijati na podmornici. Vaš zadatak je da održite podmornicu plovnom sat vremena, kako bi pobedili.

Red November

Komponente:

Pre svega treba napomenuti da je tabla ista i u prvoj i u drugoj ediciji igre, s tim što je u drugoj ediciji tabla preklopljena jednom (rađena je sa većom kutijom), dok je kod prve edicije mapa preklapana tri puta, kako bi stala u manju kutiju. Ovo može biti problem nekim igračima, jer se kod prve edicije tabla istanji na preklopima, i ukoliko se ne pazi, može da se pocepa.

Figurice mornara Gnoma su iste u obe edicije, kao i tokeni koji se koriste u igri, a kvalitet izrade za oba nije ništa naročito.

Red November

Konačno mišljenje:

Pre svega, veliki sam ljubitelj kooperativnih igara. Volim da sa grupom idem prema zajedničkom cilju. Ako jedan pobedi, svi smo pobedili. Ipak, odigrao sam Red November nekoliko puta, i koliko god da mi se sviđa tema, igra ne donosi mnogo zadovoljstva, jer ima nekoliko problema.

Komponente nisu baš najbolje. Često se u toku igre čini da je tabla premala za ovakvu igru. Sve je natrpano, a sa čestim pomeranjem markera po satu, stalno se dešava da se slučajno pomeri i neki token, što nije za pohvalu.

Druga stvar je ta što ja nisam veliki fan praćenja vremena, kao u ovoj igri. Generiše mnogo praznog hoda. Ako je moj red za igranje, a moram da popravim neki veliki problem, potrošiću dosta vremena da uradim ono što se uraditi mora. Ali to dosta odlaže moj sledeći korak, pa će se desiti da svi odigraju svoje akcije po više puta dok ja dođem na red. To generalno ima smisla, i sasvim je logično, ali nema zabave u tome da sedite i gledate šta rade drugi dok čekate svoj red. Lepa ideja u teoriji, ali u igri nije baš najzanimljivija.

Tu je i problem sa ponavljanjem. Nakon par akcija, svaki krug postaje isti. Popravi ovo, popravi ono, pusti vodu napolje, odglavi vrata. Sve je isto osim predmeta koji koristite za bonus, i to se ponavlja svaki put kad dođete na red. Ako to kombinujete sa dugim čekanjem na red, shvatićete da to nije baš igra koju bi igrali stalno.

Ako Vam čekanje, male komponente, i ponavljanje nisu problem, onda razmotrite igranje ove igre. Tema je sjajna, i svideće Vam se igranje uglavnom pijanog gnoma, i njegovo padanje u nesvest.

Vrline:
- Kooperativna igra je uvek dobar izbor
- Tema je odlična i jedinstvena


Mane:
- Previše čekanja
- Loše komponente, mala tabla
- Mnogo ponavljanja


Ocena: 3/10

Pogodaka: 453

Posetite nas


Mailing lista

Ukoliko želite da Vas obaveštavamo o radu kluba, prijavite se za Goblinov Bilten.

Pretraga